Forum Bractwa Rivendell Strona Główna Forum Bractwa Rivendell
Mae govannen mellon... witamy na forum poświęconym Eldarom przy Bractwie Rivendell (Heren Nalmiristo: www.bractwo-rivendell.pl)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
The Eye - moja własna gra
Autor Wiadomość
SG
[Usunięty]

Wysłany: 2014-11-28, 20:19   The Eye - moja własna gra

Witam!

Chciałbym Wam zaprezentować moją nową, zbliżającą się wielkimi krokami grę mobilną na platformę android: „The Eye”.




Link do gry: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.SomaLabs.TheEye

Będzie to gra zręcznościowa osadzona w świecie fantasy (dlatego postanowiłem wrzucić ją tutaj). Mamy chciwego smoka, który słodko śpi na stosie zagrabionych skarbów i śmiałka, który będzie próbował je wykraść (w tę rolę wcieli się gracz). Jednak nie będzie to tak proste jak mogłoby się wydawać. Na głowę bohatera losowo spadać będą olbrzymie kawałki skał, których oczywiście trzeba unikać. Dodatkowym problemem będzie otwierające się co pewien czas tytułowe „Oko” smoka, przed którym należy się ukryć wykorzystując odpowiedni przycisk. Osiągnięcie wysokiego wyniku będzie wymagało dobrej taktyki i ogromnej zręczności, ponieważ przenoszenie skarbów przy jednoczesnym wykonywaniu uników i konieczności ukrywania się wcale nie jest takie proste.

Oficjalny trailer:

https://www.youtube.com/watch?v=sNXLzqQAwTM

Zachęcam do regularnego sprawdzania postępów. Poniżej można prześledzić proces powstawania gry od podstaw:

Poniższy amatorski, wykonany na kolanie szkic może pomóc Wam (a przynajmniej będzie się starał :) ) wyobrazić sobie rozgrywkę.



Proszę się nie sugerować tym wyglądem. Ostateczne grafiki będą wykonane profesjonalnie. Powinny one być gotowe w ciągu kilku dni, jednak póki ich nie ma, będę przedstawiał proces powstawania gry właśnie na takich bazgrołach :P .

Pierwsze krótkie nagranie lub gif z procesu powstawania:
http://youtu.be/D3HwejDDscY
http://gfycat.com/SpicyEn...oad#?format=gif

Czy podoba Wam się pomysł? Chcielibyście zagrać w tego typu produkcję? A może macie pomysł jak wykonać ją inaczej - lepiej? Wszelkie opinie i pytania będą mile widziane.
Gra będzie gotowa prawdopodobnie około 13 grudnia. Wszystkich zainteresowanych procesem jej powstawania zachęcam do śledzenia tego tematu.

Mam szczerą nadzieję, że jest to odpowiednie miejsce na podzielenie się tego typu twórczością :) .
Ostatnio zmieniony przez SG 2014-12-20, 16:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SG
[Usunięty]

Wysłany: 2014-11-29, 18:51   

Nowe nagranie, dodałem tytułowe ‘oko'. Zastanawiam się jak rozwiązać kwestię tego oka. Póki co mam do wyboru dwie opcje.
1. Oko będzie się otwierało losowo - gracz musi odpowiednio szybko zareagować.
2. Oko będzie się otwierało wraz z narastającą złością smoka (dodam pasek informujących o poziomie złości) - gracz będzie musiał ukrywać się aby uśpić smoka ponownie.


Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=C84p4P2J7yg
Gif: http://gfycat.com/ConstantTerribleCrossbill
 
 
SG
[Usunięty]

Wysłany: 2014-11-30, 18:37   

Zdecydowałem się na opcję, w której oko będzie się otwierało wraz z narastającą złością smoka, a gracz będzie musiał się ukrywać żeby tą złość zmniejszyć. Ta opcja pozwoli na zminimalizowanie losowości rozgrywki.

A tutaj kolejne nagranie. Oko otwiera się dopiero gdy pasek złości jest pełny. Myślę, że do jutra zdąże dodać możliwość ukrywania się. W ostatecznej wersji gry nie będzie pierścienia. Jest to tylko tymczasowe rozwiązanie (póki nie mam gotowej warstwy graficznej).

Youtube: https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
GIF: http://gfycat.com/Constan...ill#?format=gif

Wciąż mocno liczę na zainteresowanie z Waszej strony. Chętnie zamieniłbym ten monolog na dialog :P .
 
 
Ivellios Mirimafëa 
Kronikarz Czerwonej Księgi


Plemię: Noldor
Ulubiona Era: Pierwsza
Narodziny: Yunquëa Víressë 23. (I)
Wiek: 34
Dołączył: 25 Maj 2005
Posty: 5293
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-12-01, 08:05   

Witaj SG na naszym forum.

Pomysł na grę jest ciekawy. Prosta zręcznościowa rozgrywka.

Oko - rozwiązanie tego typu wydaje się być całkiem niezłe. A może zrobić tak, że pasek ładuje się, ale można go też zmniejszyć chowając się?

I tutaj proponowałbym poszerzenie planszy dwu/trzy-krotnie. Niech ten gracz trochę w to zręczności włoży. Sam smok mógłby w tle leciutko przesuwać się z planszą na zasadzie delikatnej paralaksy, co dodałoby ci nieco głębi graficznej.

Gdy plansza jest już szersza dodałbym jeszcze przeszkody i wyżej położone półki (skalne? mostki?), pod którymi można się schować przed okiem. Nie zaś po prostu stojąc w miejscu.

I może na planszy dodać jakieś trudniejsze do zdobycia, losowe bonusy? Pytanie brzmi, jak chcesz, żeby tracił życie gracz? Czy ma jakiś pasek życia, który po trafieniu kamieniem mu lekko spada? Wtedy można dawać też "serduszka" na trasie ;)

Bardzo ciekawy pomysł i czekam na kolejne postępy w pracy nad projektem.
_________________


Jest takie miejsce, zwane „niebiosami", gdzie można dokończyć rozpoczęte tu dobro, gdzie spełniają się nie napisane opowieści i nie spełnione nadzieje. -- J.R.R. Tolkien

Aragorn I take to be my liege lord whether he claim it or no, and any wish from him to me is a command. -- Prince Imrahil
 
 
   
 
SG
[Usunięty]

Wysłany: 2014-12-02, 01:11   

Witam :)

Cytat:

Oko - rozwiązanie tego typu wydaje się być całkiem niezłe. A może zrobić tak, że pasek ładuje się, ale można go też zmniejszyć chowając się?

Dokładnie tak to będzie działać w ostatecznej wersji.

Twój pomysł jest bardzo ciekawy i godny przemyślenia, jednakże chciałbym żeby rozgrywka była dynamiczna, przy jednoczesnym zachowaniu jak największej prostoty. Pokombinuję troche z efektem paralaksy i zobaczę jak to będzi wyglądać.

Gracz przegrywa w momencie gdy trafi go spadający kamień lub gdy pozwoli smokowi rozbudzić się na dobre (nie zdąży się ukryć aby zmniejszyć poziom złości smoka). Jeśli chodzi o bonusy, to planuję dodać spadający zamiast kamienia specjalny skarb (losowo, raz na jakiś czas), za który będzie nieco większa liczba punktów.


Dzisiejszy postęp:

Tak jak obiecałem wczoraj. Dodałem możliwość ukrywania się, która będzie przeznaczona do zmniejszania poziomu złości smoka. W ostatecznej wersji gry złość ta będzie się zmniejszała znacznie szybciej niż zostało to przedstawione na poniższym nagraniu.

Krótkie nagranie: https://www.youtube.com/watch?v=J4bamQ_deBI
Gif: http://gfycat.com/DarlingIllegalHarlequinbug
 
 
Ivellios Mirimafëa 
Kronikarz Czerwonej Księgi


Plemię: Noldor
Ulubiona Era: Pierwsza
Narodziny: Yunquëa Víressë 23. (I)
Wiek: 34
Dołączył: 25 Maj 2005
Posty: 5293
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-12-02, 15:44   

A właśnie. Do kamieni jednak dałbym punkty obrażeń i szansę na wyleczenie się, więc i obrażenia cząstkowe :)
_________________


Jest takie miejsce, zwane „niebiosami", gdzie można dokończyć rozpoczęte tu dobro, gdzie spełniają się nie napisane opowieści i nie spełnione nadzieje. -- J.R.R. Tolkien

Aragorn I take to be my liege lord whether he claim it or no, and any wish from him to me is a command. -- Prince Imrahil
 
 
   
 
SG
[Usunięty]

Wysłany: 2014-12-02, 22:08   

Chciałbym aby rozgrywka była szybka i dynamiczna, czyli w stylu 'graj póki się nie pomylisz' - jest to bardzo popularne rozwiązanie w grach na telefon. Zachęcam do dalszego śledzenia postępów, mam nadzieję, że niedługo będę mógł przedstawić nagranie, które będzie dobrze oddawało moją wizję gry. Być może wtedy łatwiej będzie Ci się do niej przekonać :) .

A dzisiaj z dumą prezentuję profesjonalne grafiki tytułowego "oka":

 
 
Ivellios Mirimafëa 
Kronikarz Czerwonej Księgi


Plemię: Noldor
Ulubiona Era: Pierwsza
Narodziny: Yunquëa Víressë 23. (I)
Wiek: 34
Dołączył: 25 Maj 2005
Posty: 5293
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-12-03, 07:47   

Bardzo ładna grafika, choć ciekaw jestem jak na niej wpisze się reszta elementów, bo jest ciemna :)

Nie mówię, że nie jestem przekonany. Wręcz przeciwnie. Super, że tworzysz taką grę, a moje propozycje są... cóż, po prostu propozycjami. Proste gry są dobre, ale szybko potrafią znudzić. Wiem, bo było wiele gier na Android/iOS, które mnie wciągnęły na trochę, ale w pewnym momencie za bardzo frustrowały, by grać dalej. Zwyczajnie usuwałem z poczuciem niechęci do twórców.
_________________


Jest takie miejsce, zwane „niebiosami", gdzie można dokończyć rozpoczęte tu dobro, gdzie spełniają się nie napisane opowieści i nie spełnione nadzieje. -- J.R.R. Tolkien

Aragorn I take to be my liege lord whether he claim it or no, and any wish from him to me is a command. -- Prince Imrahil
 
 
   
 
SG
[Usunięty]

Wysłany: 2014-12-03, 20:24   

Taki był zamysł, żeby uzyskać lekko mroczny klimat ;) . Pozostałe elementy będą idealnie pasować pod względem graficznym (jeśli chodzi o padanie światła itd.). Oczywiście jeśli trzeba będzie zbytnio wytężać wzrok przy rozgrywce to pokombinuje żeby to poprawić.

Cytat:
Nie mówię, że nie jestem przekonany. Wręcz przeciwnie. Super, że tworzysz taką grę, a moje propozycje są... cóż, po prostu propozycjami. Proste gry są dobre, ale szybko potrafią znudzić. Wiem, bo było wiele gier na Android/iOS, które mnie wciągnęły na trochę, ale w pewnym momencie za bardzo frustrowały, by grać dalej. Zwyczajnie usuwałem z poczuciem niechęci do twórców.


Rozumiem doskonale, często mam podobnie. Myślę jednak, że przy odpowiednim dawkowaniu gra się szybko nie znudzi :P .

Dzisiaj zrobiłem animację oka. Na pewno doczeka się jeszcze lekkich poprawek.

Youtube: https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
Gif: http://gfycat.com/EnormousReliableKronosaurus
 
 
Ivellios Mirimafëa 
Kronikarz Czerwonej Księgi


Plemię: Noldor
Ulubiona Era: Pierwsza
Narodziny: Yunquëa Víressë 23. (I)
Wiek: 34
Dołączył: 25 Maj 2005
Posty: 5293
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-12-03, 20:33   

Animacja robi wrażenie. Koniecznie pisz, jak idą dalej postępy. Chętnie o gotowej grze napiszemy na naszej stronie i pomożemy Ci promować :)
_________________


Jest takie miejsce, zwane „niebiosami", gdzie można dokończyć rozpoczęte tu dobro, gdzie spełniają się nie napisane opowieści i nie spełnione nadzieje. -- J.R.R. Tolkien

Aragorn I take to be my liege lord whether he claim it or no, and any wish from him to me is a command. -- Prince Imrahil
 
 
   
 
SG
[Usunięty]

Wysłany: 2014-12-05, 00:18   

Bardzo miło mi to słyszeć. Oczywiście będę się starał przedstawiać codziennie coś nowego.

Dziś na przykład powstała animacja biegającej postaci:



Edit:

Dorzucam krótkie nagranie przedstawiające rozgrywkę po podmianie grafik:




Eh, na firefox'ie nie wyświetlały mi się gify i uznałem, że po prostu nie można ich tutaj wstawiać w ten sposób :P . Innym razem poprawię resztę linków. Tak chyba będzie wygodniej?
 
 
SG
[Usunięty]

Wysłany: 2014-12-07, 18:24   

Prototyp menu:

 
 
Findecáno 
Gość władcy Niedźwiedzi

Plemię: Sindar
Ulubiona Era: Pierwsza
Wiek: 23
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 120
Skąd: z poza dolin z poza gór
Wysłany: 2014-12-08, 17:26   

Fajnie to wygląda naprawdę chętnie bym zagrał.
Jakby jeszcze dało się grać na komórce to byś chyba pobił floopy birda :mrgreen: . Nie dość że fajnie wygląda i ma proste zasady (proste często znaczy lepsze od tych złożonych gier) to jeszcze mi (i pewnie nie tylko) kojarzy się z pewną książką...kurde nie umiem sobie przypomnieć tytułu
 
 
SG
[Usunięty]

Wysłany: 2014-12-08, 18:47   

W takim razie mam nadzieję, że sprawdzi się Twoja przepowiednia o pobiciu flappy birda, bo gre tworzę właśnie na komórki :P . A konkretnie na androida.
 
 
Ivellios Mirimafëa 
Kronikarz Czerwonej Księgi


Plemię: Noldor
Ulubiona Era: Pierwsza
Narodziny: Yunquëa Víressë 23. (I)
Wiek: 34
Dołączył: 25 Maj 2005
Posty: 5293
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-12-08, 20:25   

Dobrze by było zróżnicować grafiki noszonych skarbów :)
_________________


Jest takie miejsce, zwane „niebiosami", gdzie można dokończyć rozpoczęte tu dobro, gdzie spełniają się nie napisane opowieści i nie spełnione nadzieje. -- J.R.R. Tolkien

Aragorn I take to be my liege lord whether he claim it or no, and any wish from him to me is a command. -- Prince Imrahil
 
 
   
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group